Bedrijfskritische websites & platformen 24/7 online

In persoonlijk contact met onze klanten denken we praktisch en technisch mee om een passende, snelle en betrouwbare hosting oplossing te bouwen.

Managed hosting

Snelheid, continuïteit en veiligheid waarborgen voor online platformen

Waar zijn we gewend mee te werken?

We hebben veel ervaring met het hosten van PHP applicaties in het algemeen. Bijvoorbeeld in de vorm van Wordpress hosting of applicaties op basis van het Laravel Framework. Voor alle gerelateerde services die je nodig kunt hebben, zoals bijvoorbeeld ElasticSearch of MySQL databases hebben we alle kennis in huis.

Hosten van Wordpress sites

We zijn ingericht voor het snel en stabiel hosten van Wordpress - en WooCommerce - gebaseerde sites en webshops.

DirectAdmin gebaseerde platformen

We hebben veel ervaring met het migreren en hosten van DirectAdmin gebaseerde hosting platformen.

Laravel gebaseerde webapplicaties

We werken er zelf mee en hebben ook ruime ervaring met het hosten en optimaliseren van op het Laravel ecosysteem gebaseerde systemen.

MySQL databases en clusters

We hosten grootschalige en kleinschalige (MySQL) database servers en clusters voor uiteenlopende sites en platformen.

ElasticSearch zoek- en analyticsplatformen

We hosten diverse ElasticSearch gebaseerde clusters voor verschillende zoek- en indexatie toepassingen.

We helpen onze klanten hun bedrijfskritische websites of webapplicaties veilig en snel online te houden. We bouwen hiervoor hosting oplossingen op onze eigen infrastructuur en Private Cloud, eventueel gecombineerd met andere online dienstverlening.

We leveren onze diensten vanaf niet overboekte, door ons beheerde servers. We hebben daarmee het volledig beheer en inzicht in de vullingsgraad en beschikbare capaciteit van onze platformen. Dit stelt ons in staat eventuele snelheids- en of continuïteitsproblemen voor te zijn en altijd te kunnen duiden.

Alle servers en platformen die we bouwen worden actief door ons gemonitord. We grijpen daarbij - waar afgesproken - binnen- en buiten kantoortijden in om problemen op te lossen die de continuïteit in gevaar kunnen brengen. We gebruiken onze meetgegevens ook om preventief problemen te voorkomen of wijzigingen in de applicatie terug te relateren aan server belasting.

We slaan alle configuratie en wijzigingshistorie op in versiebeheer. In de regel loggen we niet in op servers maar voeren we centraal configuratie wijzigingen door. Vervolgens past onze software deze wijzingen toe. We waarborgen hiermee de integriteit en veiligheid van onze systemen.

Mocht er toch iets mis gaan: we hebben backups. We maken tot wel meermaals per dag backups van onze systemen. Die backups slaan we zowel binnen ons netwerk als op een tweede off-site locatie op.

Managed hosting op onze manier

In persoonlijk contact met onze klanten denken we praktisch en technisch mee om een passende, snelle en betrouwbare hosting oplossing te bouwen.

Korte lijnen

Direct een techneut aan de telefoon, op de chat of op de mail die jou, je diensten en je bedrijf kent.

24/7 gemonitord

Al onze managed hosting diensten worden 24/7 gemonitord en er wordt actief ingegrepen bij problemen.

Supersnel platform

We leveren onze diensten vanaf onze eigen cloud, zonder overboeking en geoptimaliseerd voor webapplicaties.

Backups van backups

Van alle diensten wordt meermaal-daags een backup gemaakt. Daarnaast zijn off-site backups bij ons standaard.

Goed beveiligd

Al onze servers en diensten zijn o.b.v. strikte veiligheidseisen ingericht en afgeschermd.

Kennis van jouw applicatie

Onze vergaande kennis van zowel development als hosting is inzetbaar om jouw applicatie perfect te laten draaien.

Standaardisatie met oog voor jou

We streven naar standaardisatie zonder het oog voor jouw of de applicatie behoeften te verliezen.

Eigen controle paneel

Krijg inzicht en controle over de diensten met ons in-house ontwikkelde controle paneel.

Met zijn professionele advies is Jeroen een echte sparringpartner. Zo is er ook een uitstekende samenwerking tussen DevNomads en onze webdevelopers. Ook de snelle service is zeer prettig!

Raymond Skopp
Eigenaar, Woonhome

24/7 monitoring op twintig punten

Iedere server in ons beheer wordt op tenminste 20 vitale punten in de gaten gehouden. We verzamelen deze gegevens om actief in te kunnen grijpen bij problemen maar ook om trends te zien, preventief problemen te voorkomen of verbeteringen door te voeren.

24/7 monitoring op twintig punten

Snel cloud platform op eigen infrastructuur

We leveren onze diensten vanaf ons zelf ontwikkelde cloud platform, op eigen hardware en vanaf ons eigen netwerk. Alle servers draaien met overcapaciteit en zijn geoptimaliseerd voor het type (web)applicaties wat onze klanten gebruiken.

Snel cloud platform op eigen infrastructuur

Bewezen software en server configuratie in versiebeheer

We hanteren het Infrastucture as Code principe, waarbij de configuratie van al onze servers in Salt en versiebeheer is opgeslagen. Daarnaast werken we met bewezen en stabiele linux gebaseerde software componenten en platformen.

Ons werk

Voorbeelden waar we succesvol onze hosting oplossingen aanbieden

Veelgestelde vragen

Waar slaan jullie mijn data op?
De data van onze managed hosting diensten staat in de regel opgeslagen op het door ons beheerde cloud platform. Ons platform is fysiek ondergebracht in het Dataplace datacenter in Steenbergen, Nederland.
Garanderen jullie uptime percentages?
Uptime en stabiliteit van een applicatie hangt van zowel de hosting als de applicatie zelf af. Het is daarom niet realistisch om hier harde garanties over af te geven. In de praktijk zien we een uptime van gemiddeld 99.99%
Hosten jullie Microsoft gebaseerde applicaties?
Dat ondersteunen we helaas niet: onze kennis en kunde ligt op het leveren van Linux gebaseerde hosting oplossingen. Alle door ons ondersteunde technieken en services kun je onderaan deze pagina terugvinden.
Kunnen jullie mijn bestaande servers beheren?
Op een uitzonderlijke situatie na beheren we alleen door ons ingerichte servers. Zowel uit praktisch oogpunt (de software die wij gebruiken om het beheer mee uit te voeren) als omwille van de stabiliteit en veiligheid.
Zijn jullie buiten kantoortijden bereikbaar?
We stellen voor noodgevallen een speciaal telefoonnumer beschikbaar aan managed hosting klanten waarop wij buiten kantoortijden bereikbaar zijn.
Wat rekenen jullie voor de SLA?
We hanteren in de basis een tarief van tussen de 80 en 150 euro per maand per server. Als we echter meerdere - vergelijkbare - servers in beheer nemen spreken we een reëel bundelbedrag af.